Turinio strategija jūsų verslui nepakenks
Kokybiškas turinys visada buvo prekė. Ji tik turėjo skirtingas formas, kilo į populiarumo aukštumas ir vėl krito. Atrodo, kad dabar turinys vėl tampa puikia preke, kurios visiems reikia, kurią kartais taip sunku gauti. Taip ir gimsta įvairios paslaugos, susijusios su turiniu. Viena tokių yra turinio strategija.
Turinio strategija ar turinio rinkodara?
Iš karto išsiaiškinkime terminus, kad nereiktų jų maišyti, nes jie yra kiek skirtingi ir reiškia ne tą patį.
Turinio rinkodara yra viena iš interneto rinkodaros rūšių. Tai platus terminas, kuris apima galimybes reklamuotis turiniu, kaip forma. Turinio rinkodara yra daugiau teorinis dalykas, kuriuo rūpinasi įmonės rinkodaros skyrius arba interneto rinkodaros skyrius.
Turinio strategija yra konkretus planas, nusakantis veiksmų seką, kas turi būti padaryta, siekiant pareklamuoti vieną ar kitą prekę arba paslaugą, prekės ženklą ar tiesiog įmonę. Strategija numato konkrečias aplinkybes, būdus, gilinasi į konkrečios paslaugos reklamos subtilybes. Kartais prie turinio strategijos prisideda ir produkto vadovas, ir visas reklamos skyrius, jau nekalbant apie interneto rinkodaros skyrių.
Turinio strategija gali būti ilgalaikė, trumpalaikė, o turinio rinkodara su laiku nieko bendro neturi, nes tai nuolatinis procesas. Turinio rinkodara gali vienu metu apimti kelias turinio strategijas, kurios yra taikomos skirtingiems prekės ženklams, paslaugoms ar prekėms.
Dėmesio! Konkrečius patarimus jūsų turinio strategijai rasite šio straipsnio pabaigoje.
Iš kur ji atsirado?
Turinio strategija nėra interneto amžiaus produktas. Tai kur kas seniau sugalvota, aprašyta ir išbandyta reklamos rūšis. Atsiradus ir paplitus internetui ji tiesiog įgavo tokį pagreitį, kokio niekas nesitikėjo. Akivaizdu tik viena – turinio strategija yra ten, kur turinį platina ne visada su turiniu susijusi įmonė (ne leidyklos, laikraščiai, spaustuvės ir t.t.).
Viskas prasidėjo dar XIX amžiuje. 1891 metais JAV namų šeimininkės pirkdamos „Oetker“ kompanijos miltus blynams, duonai, pyragui ir kitiems kepiniams kartu su miltų mišiniais gavo ne tik pagrindinį ingredientą, bet ir ant pakuotės atspausdintą receptą.
1895 metas Johnas Deere pradėjo leisti žurnalą ūkininkams „The Furrow“ (liet. vaga), kuriame pateikė pirmuosius straipsnius apie tai, kaip efektyviau dirbti žemę, auginti gyvulius, užsiimti daržininkyste. Beje, žurnalas eina iki šiol 40 šalių. „Deere“ yra pasaulyje žinoma žemės ūkio padargų ir traktorių gamintoja.
1900 metais prancūzų kompanija „Michelin“ išleido nemokamą žurnalą „Michelin gidas“, kuriame pateikė nemažai patarimų automobilininkams, kaip važinėti, kur važiuoti, kaip remontuoti automobilius, kaip keisti padangas ir t.t. Tuo metu Prancūzijoje buvo vos 3000 automobilių, tačiau susidomėjimas buvo toks didelis, kad nemokamai buvo išdalintas visas 35 000 egzempliorių tiražas. Keista, kad Michelin leidžia „Raudonuosius gidus“ iki pat šiol, tik juose rašo jau ne apie padangas, bet apie... restoranus ir maistą. Taip, padangų gamintojai rekomenduoja geriausias vietas pavalgyti.
Visi trys paminėti pavyzdžiai yra naudojami iki šiol. Ant maisto produktų pakuočių iki šiol pateikiami įdomūs receptai, traktorininkai iki šiol dalija patarimus ūkininkams, o padangų gamintojai siūlo pasivažinėti po šalį ir skaniai pavalgyti jaukioje atmosferoje. Praėjo daugiau kaip 100 metų, per kuriuos turinio strategijos buvo kuriamos visiems didiesiems prekės ženklams. Kai kurios jų buvo sėkmingos, kai kurios nelabai, bet šią temą palikime toliau vystyti reklamos istorija besidomintiems...
Pasaulinės "turinio strategijos" populiarėjimo tendencijos
Svarbiausi turinio strategijos elementai
Turinio strategija yra planas, nusakanti, kaip valdoma įmonės inicijuojama informacija. Planas yra konkretūs veiksmai, kas, kada ir kokiomis aplinkybėmis daroma, kokie yra konkretūs reklaminių priemonių tikslai, kokiai auditorijai turinys-reklama yra skirtas.
Pats procesas susideda iš kelių etapų:
- Analizė – išanalizuojama rinka, konkurencinė aplinka, esamas turinys. Taip pat aiškiai apibrėžiama auditorija ir vartotojo profilis (pavyzdžiui, mamos, 27-45 metų, vidutinių ir aukštesnių pajamų namų ūkiai, naudojasi internetu kasdien ir t.t.)
- Strategija – nusprendžiama, kokio turinio rinkai trūksta, kokį turinį įmonė gali paruošti, kokie to turinio tikslai (padidinti pardavimus, atvesti daugiau lankytojų į puslapį, populiarinti prekės ženklą ir t.t.)
- Planavimas – aiškiai nustatoma, kokiomis datomis bus leidžiamas į viešumą turinys, kokiuose resursuose tai bus daroma, kokiomis aplinkybėmis (mokamas turinys, apsikeitimas, virusinis turinys ir t.t.)
- Turinio kūrimas – konkrečios užduotys pateikiamos kūrėjams ir platintojams. Rašomi straipsniai, žinutės, pranešimai spaudai, kuriami infografikai, video klipai ir kitas strategijoje numatytas turinys. Turinys publikuojamas pagal nustatytą planą.
- Palaikymas – publikuotas turinys yra reklamuojamas per socialinius tinklus, kitame turinyje pateikiamos nuorodos į jau publikuotą turinį, kuriamos diskusijos forumuose, komentaruose ir t.t.
Turinio rūšiavimas (angl. content curation) galėtų būti laikomas turinio strategijos pratęsimu, nors tai tampa atskira paslauga.
Sėkminga turinio strategija priklauso nuo kelių dalykų:
- Aiškiai apibrėžta tikslinė auditorija;
- Originalus, aktualus ir įdomus turinys;
- Aiškios sąsajos tarp leidinio, turinio ir jo užsakovo (žmonės nemėgsta tiesioginės „push“ reklamos);
- Aiškiai suformuluoti turinio tikslai ir laiku pritaikyti matavimo mechanizmai – lankomumo, pirkimo statistikos, socialinių signalų matavimas ir t.t.
- Turinio išliekamoji vertė turėtų būtų didesnė, nes tokiu atveju strategiją galima pratęsti pasinaudojus jau minėta turinio rūšiavimo paslauga.
Konkretūs turinio pavyzdžiai
Teoriniais išvedžiojimais galėtume jus „džiuginti“ dar daugiau, tačiau pereikime prie praktikos. Dėmesio, jūs tai galite panaudoti savo svetainės reklamai NEMOKAMAI!
Ką gi jums reiktų padaryti, kad jūsų įmonė pradėtų naudotis turinio strategijos privalumais? Tiesiog pritaikykite šį planelį savo sričiai, pakeiskite tam tikrus duomenis ir turėsite minimalią turinio strategiją.
Sakykime, esate smulki įmonė, dirbanti B2B srityje – siūlanti tam tikras paslaugas. Su prekybininkais ir gamybininkais daug paprasčiau, nes tikrai turite pakankamai prekių ir produktų, kad juos galima būtų pristatyti po vieną. Čia pateiksime įmonės turinio strategiją paslaugoms.
***
Mūsų klientai: verslininkai, smulkusis, vidutinis ir stambusis sektorius, Lietuvos rinka. Pozicija – vadovas, administratorius, skyriaus vadovas.
Turinio strategijos esmė – pateikti bent po 1 turinio vienetą per mėnesį.
Turinio strategijos tikslai:
- Populiarinti prekės ženklą;
- Didinti interneto puslapio www.manoimone.lt lankomumą;
- Skatinti susisiekti telefonu ir el. paštu.
Priemonės: straipsniai, video klipai, infografikai, apklausos ir tyrimai, iliustracijos soc. tinkluose, nuotraukų galerijos
Planas:
2 sausio savaitė – pranešimas spaudai apie įmonės praėjusių metų rezultatus, finansinius rodiklius, tikslus naujiems metams. Pranešimas spaudai platinamas VersloBanga.lt, VZ.lt ir kituose pranešimų spaudai vietose, siunčiamas redakcijoms el. paštu.
1 vasario savaitė – straipsnis interneto puslapyje www.manoimone.lt apie tai, kokią naudą duoda bendradarbiavimas su mumis. Apklausti tris „sukalbamus“ klientus el. paštu, kad būtų galima pacituoti.
3 kovo savaitė – pradedamas tyrimas, nusakantis mūsų paslaugos poreikį verslui. Siunčiama el. paštu, dalinamasi socialiniuose tinkluose. Rezultatus skelbsime gegužę. Dar vienas straipsnis mūsų puslapyje apie dažniausiai klientų daromas klaidas, kurias ištaiso mūsų paslaugos.
1 balandžio savaitė – video klipas, kur direktorius atsako į mūsų klientų klausimus. Trukmė – 3 minutės. Filmuosime su fotoaparatu patys direktoriaus kabinete. Įdėsime į YouTube, o paskui ir į savo puslapį apie paslaugas.
3 gegužės savaitė – skelbiami tyrimo rezultatai, kurį pradėjome kovą. Skelbiami su grafikai mūsų puslapyje. Galima po to parašyti ir pranešimą spaudai bei jį išplatinti.
2 birželio savaitė – straipsnis mūsų puslapyje apie pagrindinių mūsų darbuotojų laisvalaikio pomėgius su nuotraukomis. Atostogos, skaitančių bus nedaug.
3 liepos savaitė – infografikas, kurį sukurs dizaineriai pagal kovą atliktą tyrimą. Reikės tik dar parinkti faktų iš užsienio. Infografikas skelbiamas mūsų puslapyje, o po to per socialinius tinklus.
3 rugpjūčio savaitė – naujos paslaugos pristatymas su visais už ir prieš. Pasiūlom į verslo leidinius, pas save įdedam tik faktą, kad apie mus rašo spauda...
2 rugsėjo savaitė – dar vienas video klipas su direktoriumi, kuris pristato naujoves, kurių „laukia“ mūsų klientai. Dedam į Youtube, o tada visur į mūsų paslaugų aprašymus.
1 spalio savaitė – tvarkom aplinką arba lankomės globos namuose ar gyvūnų prieglaudoje, fotografuojamės, o fotogaleriją dedam pas save į puslapį ir į Facebooką, kur parašom, kad mūsų kolektyvas dalyvauja socialinėse akcijose.
2 lapkričio savaitė – straipsnis mūsų puslapyje apie mūsų paslaugas ir kaip jos palengvino mūsų klientams gyvenimą.
1 gruodžio savaitė – straipsnis mūsų puslapyje apie kitų metų planus. 2 gruodžio savaitę – nuotraukos iš Kalėdinio vakarėlio. 3 gruodžio savaitę dizaineriai padaro atviruką, kurį patalpinam savo puslapyje ir pasveikinam visus savo partnerius ir klientus su šv. Kalėdomis ir Naujaisiais Metais.
Biudžetas:
2 pranešimai spaudai x 300 Lt;
4 straipsniai x 200 Lt;
2 video – darome patys – 0 lt;
1 tyrimas – darome patys – 0 Lt;
1 infografikas – 500 Lt;
1 atvirukas – 500 Lt;
Fotogalerijas darome patys – 0 Lt.
Viso: ~2400 Lt arba 120 Lt per mėnesį.
***
Štai toks trumpas ir paprastas turinio planelis. Atrodo per sudėtingas? Tada teks kreiptis į mus pagalbos. Iš tiesų šis planas yra labai abstraktus, todėl reikia gerai viską apgalvoti. Ar jis bus sėkmingas – priklausys tik nuo jūsų.
Ar turinio strategija reikalinga jūsų verslui? Esame 100% įsitikinę, kad TAIP!