Flat dizainas: Tendencija ar revoliucija?
Internete apie “Flat” dizainą užsimenama taip dažnai, jog rodos, kad kiekvienas dizaineris šią tendenciją naudoja savo darbuose. Netgi didžiosios IT kompanijos, tokios kaip Microsoft ar Google, pradėjo vadovautis “Flat” dizaino tendencijomis. Taigi kyla klausimas ar per artimiausius kelerius metu šis dizainas užsibus mūsų interneto platybėse ar visgi užleis vietą kitoms tendencijoms? Dažnai sunku nustatyti skirtumą tarp laiko patikrinto stiliaus ir madingos tendencijos. Prieš daugiau nei dešimtmetį nesitikėjome, kad ateis toks laikas kai su pasibaisėjimu žiūrėsime į Web 2.0 dizainą - ir štai mes čia. Jei jūsų tinklalapyje yra pilna atspindinčių, spindinčių, plaukiojančių mygtukų, jo dizainas neabejotinai yra pasenęs. Beveik kiekvienas, kuris bando vaikytis naujausias dizaino tendencijas patiria nusivylimą, nes “madingi” tinklalapiai pasensta vos per kelis metus. Kaip to išvengti, galite sužinoti straipsnyje tema: “Cloud vs Stand-a-lone”. O dabar nustatykime iš ko susideda “Flat” dizainas, kokiais principais remiasi ir kodėl ši tendencija tampa privalomu elementu kiekviename tinklalapyje.
Jokių gradientų bei šešėlių
“Flat design”, kuris išvertus į lietuvių kalbą reiškia lygus dizainas, taip vadinamas dėl to, jog jame nepamatysime jokių šešėlių, mirgančių gradientų ar kitų pašalinių detalių. Iš vienos pusės viskas atrodo gerai, nes toks dizainas padeda sutelkti dėmesį į turinį, kuriame vyrauja paprasti šriftai ir informacija pateikiamas kuo paprasčiau bei suprantamiau vartotojui. Tačiau naudojant “Flat” dizainą nereikėtų persistengti. Jei jis bus pritaikytas visose vartotojui skirtose nuorodose ar elementuose, tuomet gali būti sudėtinga suprasti, kur yra aktyvi nuoroda, o kur paprasta tekstinė informacija. Blogiausia, jeigu dizaineris kurdamas tinklalapį neišskiria užsakymo mygtuko ir sudaro galimybę jį pamatyti tik pradėjus spaudinėti aplink. Kita tinklalapiuose pasitaikanti klaida yra ta, jog vartotojui nėra suteikiamas grįžtamasis ryšys, tai yra jis vaikšto per meniu punktus arba paspaudžia ant jų ir nemato jokios indikacijos informuojančios, kad kažkas buvo padaryta. Neaiškumas tinklalapio navigacijoje labai neigiamai veikia vartotoją, todėl jo tikrai nepastūmės link konversijos.
Dėmesys spalvoms
Kitas svarbus ,,Flat” dizaino aspektas yra dėmesys spalvoms. Vietoje to, kad apsiribotų viena spalva ir taikyto įvairius jos tonus, dizaineriai eksperimentuoja su naujais atspalviais ir derina juos tarpusavyje. Kaip žinia, spalvos yra stiprus potencialių klientų pritraukimo įrankis.
Kuriant individualų verslo tinklalapį, nereikia taikyti kitų įmonių interneto svetainėse matytų spalvų derinių vien dėl to, jog jie atrodo gražiai. Šiame etape svarbiausia pasitikėti dizaineriu, kuris įsigilinęs į jūsų veiklos kryptį, parinks tinkamą spalvų paletę arba naudosis jūsų įmonės firminio stiliaus vadovu. Renkantis spalvas reikia pagalvoti apie tikslinę klientų grupę į kuriuos orientuojamasi, įmonės veiklą bei jos tiekiamas paslaugas ar produktus.
Daili tipografija
Gera tipografija yra “Flat” dizaino pagrindas. Kadangi atsikratėte visko, kas spindi ir švyti, lieka daug vietos atsiskleisti per šią prizmę. “WebFonts” su mumis jau keletą metų bet tai tik ledkalnio viršūnė palyginus su tuo, ką galima pasiekti naudojant tipografiją. Vis daugiau tinklalapių dizainerių pradeda ieškoti šriftų tipografinėms idėjoms - teisingas jų pritaikymas paryškina žinutę, kurią norima perteikti. Siekiant užtikrinti efektyvią komunikaciją ir darnų bendrą vaizdą , prie tipografijos reikia praleisti nemažiau laiko nei renkantis spalvas ar ,,stumdant pikselius”. O jūsų pastangos duos gerų rezultatų - vartotojas nebus blaškomas skaitymui netinkamais šriftais ir lengviau sutelks dėmesį į turinį.
Animacija
“Flat” dizaino tinklalapiuose animacija naudojama norint pritraukti vartotojo dėmesį. Įdomu tai, kad prieš keletą metų tinklalapiuose esanti animacija buvo ignoruojama.
Taip įvykdavo dėl to, jog ankščiau naudojamų animacijų dizainas bei tendencijos dažniausiai nukreipdavo, o ne pritraukdavo vartotojo dėmesį į norimą perteikti žinutę. Tinkamai paruošta interaktyvi animacija teigiamai veikia vartotoją ir netgi gali pastūmėti link konversijos.
Tai kas tas "Flat"?
Apibendrindami “Falt” galime apibūdinti kaip revoliuciją tinklalapių dizaine, kuri pritaiko laiko patikrintus principus. Bet yra ir kita medalio pusė: dizaineriai seka rinkos lyderių, kurie žino arba nustatinėja ,,Flat” dizaino diktuojamas madas, pavyzdžiu, dėl ko šriftų rinkiniai, išdėstymas bei spalvos kartais pradeda kartotis. Trumpai tariant “Flat” dizainas yra tinkamai pritaikytas ,,minimalizmas”, tad koks bus tinklalapis priklauso nuo to kaip dizaineris supranta užsakovo lūkesčius ir kaip pats užsakovas supranta šio dizaino principus.